• Active Topics  Back Forward Stop Play

مقایسه 44649/10 و 11949/10 چرخ عقب پراید برندهای HAMED,KOYO,IBC,PFI,GT, MCB

ارسال پست
delazar
مدیر کل سایت
پست: 15
تاریخ عضویت: جمعه نوامبر 10, 2017 3:31 am

مقایسه 44649/10 و 11949/10 چرخ عقب پراید برندهای HAMED,KOYO,IBC,PFI,GT, MCB

پست توسط delazar » سه شنبه اکتبر 15, 2019 2:05 pm

تصویر
در این مقاله قصد داریم بلبرینگ های چرخ عقب پراید مدل 84 به بالا به شماره فنی 44649/10 و 11949/10 برای برندهای چینی MCB , GT , PFI و حامد و برند ایرانی و با سابقه درخشان IBC و همچنین KOYO ژاپن را از نظر قیمت ، کیفیت و در دسترس بودن مقایسه میکنیم تا مصرف کننده در هنگام خرید سر در گم تعدد اقلام نشده و با دید باز بتواند بهترین انتخاب را انجام دهد.
بی طرفی و مقایسه درست اصل مهم و اصلی این مقاله جهت راهنمایی صحیح هر چه بیشتر مشتریان و مصرف کنندگان میباشد.
تصویر
تصویر
در ابتدا از اجناس چینی ارزان موجود در بازار با برندهای GT , MCB مقایسه را آغاز میکنیم.
هر دو این برندها جزو برندهای ارزان بازار میباشند و لازم به ذکر است هر دو برندهایی ثبت شده در کشور امارات جهت مصرف بازار ایران میباشند.
برند MCB با بسته بندی زیبا و همچنین درج تحت لیسانس سوئد بر روی جعبه نسبت به برند GT که با بسته بندی تقریبا سفید رنگ و بدون طراحی جذاب برتری در بسته بندی را در این مقایسه کسب کرده است. لازم به ذکر است کیفیت ، قیمت و در دسترس بودن هر دو این برندها در یک سطح بوده و نمیتوان یکی را بر دیگری برتر دانست.
این دو برند برای بازار های ضعیف شهرستان های دور که ترافیک و فشار جاده ای شهر های بزرگ را ندارند مناسب است و میتوانند رضایت مصرف کننده را به نسبت قیمت کسب کنند.
تصویر
تصویر

در ادامه برند PFI و گروه برندهای حامد که جزو برندهای گران چینی هستند را مورد مقایسه قرار میدهیم . همانطور که در مقاله پیش گفته شد برند حامد دارای گارانتی ولی بسته بندی ضعیف در مقابل برند خوش آب و رنگ PFI بدون گارنتی در ایتمهای حساس مانند چرخ جلو پراید مدل پایین بازار را در دست گرفته است ولی در این ایتم چون مشکلات نصب و برگشتی آن خیلی کمتر میباشد ترجیح بازار و فروشندگان خرد در برندهای چینی گران به خاطر بسته بندی و درج نام آمریکا بر روی جعبه برند PFI میباشد.

برند KOYO ژاپن که یکی از شناخته شده و با کیفیت ترین بلبرینگ های موجود در بازار است مورد انتخاب بعضی مصرف کنندگان به خصوص میباشد که به سلامت خودروی خود و همچنین استفاده از لوازم یدکی با کیفیت وسواس دارند. البته لازم به ذکر است قیمت این برند به نسبت سایر برندهای مورد بحث این مقاله گرانتر بوده که آن هم دلیل کیفیت بالای این برند می باشد.

و در آخر برند IBC را مورد مقایسه قرار میدهیم. این برند ایرانی یکی از کالاهای با کیفیت ساخت ایران میباشد که اکثر مکانیک های کهنه کار و با تجربه شناخت کافی نسبت به این برند را دارند . این برند به نسبت برندهای دیگر سازگاری بیشتری نسبت به شرایط جاده ای ایران و همچنین آب و هوا را دارد و در بسته بندی شکیل خود دستور العمل لازم جهت تعویض بلبرینگ چرخ عقب را توضیح داده است . البته شایعاتی مبنی بر استفاده کارخانه از فولاد چین و افت کیفیت محصول چند سالی است این برند با کیفیت را به چالش کشیده که تمامی این مشکلات به دلیل سودجویانی میباشد که اقدام به پخش و تولید محصول تقلبی این برند با استفاده از پیشرفته ترین دستگاهای روز میکنند. به همین دلیل مصرف کننده گمان میکند که کارخانه اقدام به کاهش کیفیت محصول خود نموده که قضاوتی دور از انصاف میباشد. کارخانه بلبرینگ سازی تبریز حتی در سخت ترین شرایط کشور سعی بر تولید با کیفیت ترین بلبرینگ ها را می نمود و زمانی که به دلیل نبود مواد اولیه و یا قطعات یدکی برای تعمیر دستگاها قادر به برآورده کردن هدف خود نبود از تولید ایتم مورد نظر خود داری کرده تا کیفیت را فدای سود ننماید.
تصویر

تهیه برند KOYO و IBC حتمی باید از فروشندگان مورد اطمینان صورت بگیرد طبیعی است قیمت و تقاضای بالا باعث وسوسه شدن سودجویان جهت تولید محصول تقلبی این برندها میشود. ترجیح و تجربه شخصی نویسنده این مقاله جهت تهیه این ایتم برند IBC میباشد که هم از نظر قیمت از برند KOYO ارزانتر بوده و هم از نظر بسته بندی و کیفیت برتر میباشد. دلیل ارزانتر بودن IBC هم مشخص میباشد . کالای تولید داخل عوارض گمرکی ندارد.

و در آخر یکی از شایع ترین مشکلات این ایتم را مطرح نموده که دلیل اکثر برگشتی و نارضایتی مصرف کنندگان میباشد.ست بلبرینگ چرخ عقب پراید از دو رولر برینگ تشکیل شده است که هر رولر برینگ شامل دو بخش کاسه و رولبرینگ میباشد.در اکثر موارد کاسه که همان نشیمنگاه رولربرینگ میباشد در توپی چرخ گیر کرده و زمان و انرژی زیادی را از مکانیک طلب میکند تا بتواند کاسه را از توپی خارج کند به همین دلیل بعضی از مکانیک ها از خارج کردن کاسه قبلی صرف نظر کرده و رولبرینگ نو را با کاسه قبلی نصب کرده که این موجب خرابی زودهنگام قطعه تعویضی میشود زیرا اولا هر کاسه باید برای رولبرینگ خود استفاده شود شاید از نظر ظاهری کاسه و بلبرینگ برندهای مختلف تفاوتی نداشته باشند ولی از نظر آلیاژ تفاوت داشته و باعث خوردگی میشود . و نکته دوم کاسه کهنه همیشه دارای خش و ترک های ریزی است که به دلیل کارکرد به وجود آمده و با چشم قابل مشاهده نیست و همین خش و ترک ها موجب خرابی ساچمه های بلبرینگ نو شده و عمر کارکرد آن را به شدت کاهش میدهد. به یاد داشته باشید مصرف کننده اگر از بهترین بلبرینگ نیز استفاده کند ولی کاسه را خارج نکند مجبور به تعویض زودهنگام دوباره خواهد شد.



ارسال پست

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان